Tuesday, May 23, 2006

Dunia Baru - Episod 01

Assalamualaikum..

Hohoho.. ni saje je aku upload citer melayu.. drama bersiri.. ni first episode laaa ni.. tajuk die Dunia Baru.. hehe.. ape yang best citer nih..?? ntah laaa.. aku layan je.. orang cakap best, aku pon dload je laa (kat torrent site).. skali lpas tengok yang first, aihhh rase cam best laa plak.. hahaha.. so tiap2 minggu pon aku dload laa.. skang dah minggu yang ke-4, so aku dah ade sampai episod 4 laaa skang..



Jap2, ni aku kasi description sket (copy-paste jer): "This new series revolves around the lifestyle of a group of college students as they strive to balance their studies and social lives." hohoho.. citer nih diorang buat shooting kat Unisel (Universiti Selangor, kan..??)

For more info/sinopsis/ulasan, sila google laaa.. haha.. sape2 yang agak2 malas nak google sniri, nah laa aku google-kan untuk korang.. aihh.. cube ingat sikit kate pepatah, "give a man a google, he can google for a day, teach a man how to google, he can google all his life." aihh ape merepek ni.. nah2.. sila laaa click mane2 link berikut: The Star | Portal Ilmu

Antara pelakon yg membintangi siri nih:
  • Elyana - wiuwiuwiuwiuwiu tapak sulaiman nihhh.. huahuahua..
  • Pierre Andre - jejaka idaman malaya..??
  • Naszriah Ngasri - kecoh minah ni.. seb baik buat lawak buleh tahan..
  • Que Haidar - hahaha.. aku suke kat dia lpas tengok episod 4..!!
  • Anita Baharom - errr, sape knal..?? aku slalu je dengar name die.. pengacara program ape ntah.. tapi ok je, best jugak minah ni.. =p
  • Dan lain-lain..
Huhuhu.. ape2 pon, kalo korang kat Msia, sila laa bukak TV3 setiap hari khamis, 930 malam.. kalo korang kat bumi lain, aihh entah laa.. pepandai laa korang..

Ni aku upload episod 01, sape yang rase nak tengok, buleh laa angkat.. tapi kene ingat, ni diorang rip from TV aje, so kualiti pon so-so je laaa.. takde laaa cun kan, tapi buleh laa.. watchable laa.. lagi satu aku nak bagitau, bulan depan aku nak balik rumah dah.. so, bile aku dah balik, takde laa aku nak upload dah kan.. pepandai laa korang carik episod-episod seterusnye lpas tu.. hohoho.. selagi aku blom balik rumah, insyaAllah aku akan upload episod-episod lain yang aku ade.. tak lama lagi laa.. okeh.. dapatkan..

Dunia Baru - Episod 01 - korang buleh dload from SendSpace.com, maybe dalam 1-2 jam siap laa..
p/s: aku taktau berape lame link ni dapat bertahan, so, get it while its still available.. SendSpace will delete this file after 7 days of inactivity..

Credit goes to the legal parties - TV3, publisher, producer, director, pelakon2, dan sebagainya.. and the "other parties" - TorrentMalaya and the gang, uploader, dan lain2..

Wokeh, layan laa kalo nak layan.. kalo taknak, sudah..!! sila blah jauh2..!! shuh2..!! boooooo..!! ahaha tak matang langsung..
Wassalamualaikum..

4 comments:

Farah Haida said...

cam menarik jer. nak ikutlah... hehe. upload semue bojol... next week onwards, thursday night, tv3 it is. =)

bojol said...

hehe.. yeah.. buleh tahan lawak gak citer ni.. kire sampai tahap ternanti2 jugak laa nak tunggu die tayang seminggu skali je kan.. haha..

ko dah balik msia kang buleh je tgk kat tv3 terus kan.. chiss.. tak aci! haha..

Farah Haida said...

Universiti Industri Selangor laa Bojol. Bukan Universiti Selangor. Dah tulis terang2 kat gate die (dalam cite tuh). hehe

bojol said...

hahaha
ye ke
tak perasan plak
ke lain tengoknye =p

universiti selangor -> unisel
universiti industri selangor -> unindusel

haha
sukati je