Sunday, May 14, 2006

Perlukah..??

Assalamualaikum..

Aku sedang berkira2 untuk ber-ebay serba-sedikit sebelum balik msia bulan depan.. yang memang insyaAllah kompem aku akan beli ialah 1GB memory card untuk aku punye Motorola E1000.. E1000 pakai TransFlash (MicroSD).. cenonet je memory card tu.. heheh.. aku punye skang, 128MB je.. tak cukup beb.. eh actually cukup je.. tapi setelah sekian lama pakai 128MB, terlintas jualah di hati kudus ini untuk upgrade memory kan.. fuhhh, 8 kali ganda tu.. tak tahan.. lagi tak tahan dengan harganya.. dulu2 aku beli memory card 128MB tu £20+.. kalo tak silap, £23 rasenye.. tapi yang 1GB ni pulak dalam £35 pon buleh dapat.. so kire buleh tahan ngam jugak laa harga die.. harga2 tu semua including postage laa.. ok.. tu memang aku akan beli, insyaAllah..

Lagi satu, memory card untuk Nokia N70.. N70 pakai RS DV MMC.. aihh.. name yang penuh dengan abjad2.. RS = reduced size, DV = dual voltage, MMC = MultiMedia Card laa.. ni pon buleh tahan cenonet (name pon reduced size kan) tapi takleh celen kecenonetan TransFlash laaa kan.. aku punye N70 skang pakai 64MB je (dapat free skali dgn fon), so sedangkan 128MB pon tak dapat melunaskan rindu dendam, inikan pulak 64MB kan.. pastu, N70 ni ngam untuk MP3 sahaja (RealMedia pon buleh, tapi N70 tak power sgt nak handle RealMedia) so, lagi laaa tak cukup.. kalo korang x paham ape kaitan RealMedia dengan memory space, abaikan je..

OK.. so N70 punye memory card ni harga die £25 incl postage, untuk 1GB laaa.. yang ni aku taktau nak beli ke tak.. yelaa aku bukan pakai sangat pon N70 aku tu.. terbiar je dalam laci meja.. same je ngan kamera aku.. dah lama tak pakai.. huhuhu.. kalo ikut hati, nak je aku jual N70 aku nih.. tapi sayang laaa.. aku jarang jual barang2 aku.. apetah kalo nak buang kan.. susah btol aku nak buang barang2 aku.. kotak kasut, bateri2 lama, even botol air mineral pon aku sayang nak buang.. argghh.. patut laa bilik aku penuh je manjang..

So maybe aku kasi je kot kat sape2 N70 aku ni.. akak aku ke? takleh2.. bapak aku? cannot2.. adek aku? puteri damiea? yeahhh.. ahaha.. eh berbalik kepada topik asal.. adeh laa.. aku taktau laie nak beli ke tak.. kalo aku beli dua2, 35+25 = 60.. hmmmm.. ntah2.. akan difikirkan.. tak lari memory card dikejar.. ehehe..

Pastu, apo laie.. pasal study.. fuhh.. baru abes baca lecture notes utk CS222 - Data Communnications and Networks.. banyak gile bende2 probabilities dalam subjek tuh.. isk, aku ingatkan dah tak jumpe dah bende2 Further Stats kat sini.. arghh.. susah btol.. pastu skang tengah berjinak2 dengan CS208 - Computer System Design.. aih.. pening2.. nyesal plak tido je time lecture dulu2.. aihh.. haaaa.. ni saje je aku nak tunjuk code aku untuk assignment CS203 yang haritu.. sape tak paham padan muka korang.. booooo!! click here.. ade satu typo dalam tu.. sape buleh spot aku kasi N70.. ahaha tipu2.. cancel2.. buleh blah!

Uhhh.. okeh2.. sambung blaja.. senang je nak update blog kalo pakai blogspot ni rupenye.. so anytime laa buleh update.. muahahaha.. kalo site lama dulu nak update bukan main payah.. at least pon 3 jam.. isk..

Ehh dah laaa.. study2..!!
Wassalamualaikum..

p/s sape nak N70 aku sila tawarkan harga diri.. ahaha.. sape yang takde harga diri buleh blah.. kalo takde jatidiri pon jangan nyebok.. shuh2.. pegi berpeleseran jauh2 laaa.. usah dikau ganggu hidupku..!!

0 comments: