Saturday, November 14, 2009

Mutiara Naga

Salam.

Hujan masih lagi turun membasahi bumi.
Hujan rintik-rintik, air bergelora.
Emak bagi seposen, ayah bagi seposen.
Saya pun pergi sekolah.
Cikgu tanya, "3 tambah 3?"
Saya jawab, "6."

Cikgu 'right,' saya pun lari pulang.
Pagi tadi dah hujan. Mase lunch, dia berenti. So lepas habis lunch tu, aku pikir, "ok, dah boleh gi basuh kereta kot? Petang ni mesti tak hujan dah." Tapi ternyata tak sampai 2 minit lepas basuh kereta, hujan turun semula. Hahahaha. Tapi takpelah. At least berbasuh sikit kereta aku, daripada tak basuh langsung.
Sekarang dah malam, hujan masih belum berenti. Ok jugak, sejuk laa sikit Kota Langit (KL) ni. Hehehehe.

Eh? Oh! Aku dah dapat kereta aku semula. Muahahaha. Tapi tak serupa macam dulu laaa. Kurang sana sini. Next time laa cerita pasal tu, ok?

5 comments:

nursarah87 said...

tajuk selalu takda kaitan..heh

Faizul Azmil said...

Ada kaitan, cuma jauh sikit je. Ingat tak lagu "hujan yang turun bagaikan mutiara..."

So, hujan > mutiara > mutiara naga. Kire ok laa tu!

mushana udon mustafa said...

adakah ko dapat lukis semua itu dengan hanya menyanyikan lagu tersebut? or ada garis2 yang tidak dinyanyikan tapi terlukis dengan sendiri utk membentuk imej tersebut.

btw, aku baru tau dow lagu ni. haha. yang aku tau anak beruang je. yang hujan rintik2 ni, baru.

nurein said...

wahhh..kereta dh kmbali ke pngkuan tuannya

Faizul Azmil said...

> udon: Tak ada. Semua terlukis secara beriringan dengan nyanyian tersebut, dengan syarat suara tu merdu. Ahakz.

> nurein: Yeah, pangku jangan tak pangku. Patah riuk laa tulang-temulang (tulang-belulang?) aku nak memangku kereta aku tu weh.